Bezpečnostní pásy jsou něčím, s čím se setkáme v každém osobním autě, ať už je vyrobeno kdekoliv. Tomu mimo jiné napomáhá i fakt, že naprostá většina zemí má zákonem dáno, že jím vozidlo musí být povinně vybaveno, a že jej ti, kteří v něm jedou, ať už se jedná o řidiče či spolujezdce, musí používat. Pro výrobce je tak mnohem jednodušší jej tam vždy dát, neboť jej tak mohou prodávat po celém světě. A pokud v nějaké zemi jeho použití není uzákoněno, nic řidiči ani cestujícím nebrání jej nepoužívat.
Když se však podíváme na konstrukci těchto pásů, zjistíme, že se vždy jedná o ten samý, tříbodový model. Při pohledu do historie pak uvidíme, že se používal již od chvíle, kdy začalo být jejich použití mandatorní – a to i přesto, že od té doby uběhlo mnoho desítek let a byly vyvinuty mnohem lepší a bezpečnější typy, například pětibodový, se kterým se setkáváme v dětských sedačkách. Je tedy otázkou, proč není používán právě ten.
Důvod je v podstatě jednoduchý, a snadno uhodnutelný: peníze. Faktem totiž je, že vynálezce tříbodového bezpečnostního pásu nechal jeho patent volný, což znamená, že jej může každý použít zadarmo. Výrobci tedy nemusí platit žádné poplatky za to, že jej použijí. Jistě, nebyla by to žádná přehnaně vysoká částka, avšak když si vezmeme počet denně vyrobených aut, pak už se ty peníze nastřádají. A automobiloví výrobci jsou podnikatelé jako každý jiný, zisk je pro ně na prvním místě.
Samozřejmě je tu také otázka bezpečnosti, ovšem testy ukázaly, že tento typ je dostatečný pro zmírnění následků nehody a značné zvýšení šance daného člověka na přežití. Jistě, může přitom dojít například ke zlomení žeber, avšak to je většinou z nás preferované před smrtí. Můžeme se však ptát, zda by jiný, modernější typ nejen nezvýšil naše šance, a zároveň také nesnížil pravděpodobnost zranění. To je však otázka, kterou se dnes chce jen málokdo zabývat.