Reklamní textil – bez problémů, či v žádném případě?
Reklama aktivní i pasivní
S reklamou se setkáváme zcela běžně a někdy už nás dokonce ani neoslovuje. Natolik jsme si na ni coby na neoddělitelnou součást svých životů zvykli a adaptovali se na prostředí, které je jí doslova přesyceno.
Některé reklamní praktiky a materiály nás mohou otravovat, jinými se (možná i bezděčně) naše domácnost, a zejména pak náš šatník, jen hemží. Mnozí jedinci dokonce neoblečou žádný oděv bez toho, aby bylo možné vidět, u kterého návrháře či módní firmy jej zakoupili. Jedná se o prezentaci okolí, že si mohou podobné oblečení dovolit a dost si na něj potrpí.
Pokud však k podobným situacím dochází, dotyčnému zřejmě nevadí (popřípadě se nad celou situací z tohoto úhlu pohledu vůbec nezamyslel), že je v zásadě chodící reklamu, na níž nemusí její autoři vynaložit žádnou velkou snahu či finance. Chodící člověk je tou nejlepší pasivní reklamou, protože dělá podobnou „práci“ rád a nepožaduje za ní ocenění, které by jinak marketingoví pracovníci a nejrůznější PR manažeři jistě požadovali.
Poutáte také pozornost na značku místo sebe?
Protože to tak funguje. Pokud nosíte oblečení s viditelným značením, pak si okolí může všímat spíše těchto detailů než Vás samotných. Pak nastává jakási paradoxní a dosti kontraproduktivní situace, kdy Vy jakožto zákazník vydáte finance na nákup oblečení, které Vás má určitým způsobem prezentovat okolí, ovšem vaše okolí si všimne pouze nápisu, který se Vám táhne přes celá prsa a Vás téměř ani nezaznamená. To už stojí za zamyšlení, ne?
Každému podle jeho gusta
Pokud podobné „detaily“ ve svém životě neřešíte, pak je vše v pořádku. Protože nikdo nemůže tvrdit, že má patent na rozum a nemůže tedy ani rozhodnout o tom, že nošení oděvů s výraznými značkami jejich výrobců není vhodné. Záleží pouze na Vašem postoji k dané otázce.
Já osobně jsem radši, když moji přátelé a známí vnímají mně osobně, nikoli řadu rozptylujících podnětů okolo a nemám ani tendence k tomu sloužit nadnárodním korporacím (a to nikoli pouze oděvním, ale i jiným typům firem, klubů a společností, s jejichž označeními se v rámci skutečně prvoplánově reklamního textilu lze setkávat) jako reklama zdarma. Není to můj styl.
A jaký styl je ten Váš?